Αρχική Επικαιρότητα 2014 – 2021 ο αγώνας της παράταξης Κωστούρου δικαιώνεται

2014 – 2021 ο αγώνας της παράταξης Κωστούρου δικαιώνεται

Το Ναύπλιο είναι μια υπέροχη πόλη που νομίζω ότι έχει όλα τα συν με το μέρος της.
Κοντά στην Αθήνα, δύο αεροδρόμια σε απόσταση μικρότερη των 200χλμ το κάθε ένα, περιτριγυρίζεται από μνημεία υψηλής αναγνωρισιμότητας παγκοσμίως,  Αρχαιολογικός χώρος Μυκηνών, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου κα. Από μόνη της επίσης η πόλη αλλά και ολόκληρος ο Δήμος είναι ένα διαμάντι  της νεότερης ιστορίας. Πρώτη Βουλή των Ελλήνων, πρώτο Γυμνάσιο, πρώτο Φαρμακείο και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό.  

Κάποιος θα πει ότι όλα αυτά φτάνουν για να είναι μια πόλη γεμάτη από κόσμο σε καθημερινή βάση από τουρίστες που θα επισκέπτονται όλους τους αρχαιολογικούς χώρους και θα καταλήγουν στην πόλη μας για τον καφέ τους, το φαγητό τους,  τα ψώνια τους ή και την διαμονή τους ακόμα. Πράγματι, αυτό μπορεί να ίσχυε πριν από κάποιες δεκαετίες που τα οικονομικά της χώρας και συνεπώς των πολιτών ήταν πολύ καλύτερα. Ήταν τότε που δεν ξέραμε τι είναι  το «τουριστικό προϊόν», ο «στρατηγικός σχεδιασμός» ο «θεματικός τουρισμός» και άλλες τέτοιες έννοιες που άρχισαν να αποκτούν ‘’έδαφος’’ τότε που ο τουρισμός πέρναγε την δική του κρίση και χρειαζόταν να εναρμονιστούμε με διεθνή δεδομένα και να μην επαναπαυόμαστε στην ιστορία μας και στο απέραντο γαλάζιο το οποίο διαθέτουμε.

Τα τελευταία χρόνια η Δημοτική αρχή του Δήμου Ναυπλιέων έχει επενδύσει και στον Αθλητικό Τουρισμό βλέπε Μαραθώνιος, Παλαμήδιος Άθλος, Τρίαθλο κλπ

Μπορεί κάποιοι να διαφωνούν κάποιοι άλλοι να συμφωνούν με την επιλογή των παραπάνω. Δεν έχει τόσο σημασία. Σκοπός είναι μιλάμε με νούμερα ! Το αν αρέσει σε κάποιον πχ ο Παλαμήδιος Άθλος και σε κάποιον άλλον όχι μπορούμε να πούμε ότι είναι και θέμα αισθητικής. Κάποιοι διαθέτουν κάποιοι άλλοι πάλι όχι.

Ψάχνοντας να βρω κάποια ποσοτικά δεδομένα για να μπορέσω να συγκρίνω  αν έχουν επιτυχία οι αθλητικές διοργανώσεις του Δήμου είδα ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει !

Και δεν μπορεί να γίνει για τον απλούστατο λόγο γιατί υπάρχουν πολλοί παράμετροι σε ένα αθλητικό γεγονός που αρκετοί εξ αυτών δεν είναι καν μετρήσιμοι.

Η διαφήμιση:
Πόσοι την είδαν ;

Ξέρουμε ότι οι αθλητικές διοργανώσεις διαφημίζονται σε πανελλαδικά site, σε πανελλαδικής εμβέλειας τηλεοπτικούς σταθμούς, περιοδικά κλπ. Οπότε δεν ξέρουμε πόσοι την είδαν.
Επίσης όσοι τις είδαν είμαστε σίγουροι ότι ήταν άνθρωποι του αθλητισμού που ήθελαν να συμμετάσχουν σε έναν αγώνα ; Σίγουρα όχι !

Μια άλλη παράμετρος θα πει κανείς είναι οι συμμετοχές.
Είδα σε κάποια site να μετράνε τους συμμετέχοντες και να κάνουν συγκρίσεις.

Πολύ ωραία !

Μπορεί να κάνεις σύγκριση σε αθλητικά γεγονότα που έχουν κόστος (δηλαδή για να έρθει κάποιος θα χαλάσει κάποια χρήματα, μεταφορά, διαμονή, φαγητό κλπ). Αυτή είναι μια γκεμπελίστικη στατιστική σύγκριση που δεν υπολογίζει τις μεταβλητές που υπάρχουν όπως για παράδειγμα αυτήν την περίοδο που είναι ο κορονοιός και σίγουρα υπάρχουν άνθρωποι που δεν ήρθαν από φόβο ή άνθρωποι που δεν εργάστηκαν για μήνες με τα lock down και δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα ενός διημέρου στην πόλη μας.

Μια τρίτη παράμετρος θα μπορούσε να πει κανείς είναι ο τζίρος των καταστημάτων το διήμερο των αγώνων.

Πως μπορεί να επιτευχθεί αυτό σε μια πόλη που ούτως η άλλως έχει κόσμο (ντόπιους και μη). Άρα και μια τέτοια μέτρηση δεν θα είχε κανένα απολύτως αποτέλεσμα.

Είπα λοιπόν, να το γενικεύσω λίγο και να βρω κάτι πιο απλό.

Να βρω δηλαδή, τον αριθμό των καταστημάτων που έχουν ανοίξει στον Δήμο μας.

Και για να είμαι σαφής (!!!) κανένα μαγαζί δεν άνοιξε στο Δήμο Ναυπλιέων επειδή έχουμε τον Μαραθώνιο και τον Παλαμήδιο μόνο. Άνοιξαν όμως γιατί τα τελευταία χρόνια, αυτά της κρίσης οι επαγγελματίες που θέλησαν να επενδύσουν στην πόλη μας επιχειρηματικά αναγνώρισαν και τις προσπάθειες της δημοτικής αρχής που γίνονται τα τελευταία χρόνια για να αναπτυχθεί ο τουρισμός στον Δήμο μέσα από διάφορες παραμέτρους, όπως εκδηλώσεις αλλά και σημαντικά έργα που είτε έχουν υλοποιηθεί είτε βρίσκονται σε εξέλιξη. Δεν είναι τυχαίο επίσης ότι ακόμα και τους ‘’νεκρούς μήνες’’ γίνονται προσπάθειες από πλευράς Δήμου να υπάρχει μια τουριστική κίνηση ως μια ανάσα στον εμπορικό και επιχειρηματικό κόσμο.

Τα νούμερα λένε πάντα την αλήθεια και για αυτό και τα παραθέτω

Από το 01/01/2014 μέχρι και 30/11/2021 οι επιχειρήσεις που έβαλαν λουκέτο στα όρια του Δήμου Ναυπλιέων είναι 1050 ενώ αυτές που άνοιξαν για το ίδιο χρονικό διάστημα είναι 1469. Βλέπουμε δηλαδή ότι όχι μόνο οι νέες επιχειρήσεις κάλυψαν (αριθμητικά) αυτές που έκλεισαν αλλά υπάρχει και μια αύξηση στον αριθμό τους κατά 419. Δεν χρειάζεται βέβαια να αναφερθούμε ότι σε αυτά τα 7 χρόνια που παραθέτουμε τα στοιχεία η χώρα έζησε 2 μνημόνια, capital controls και τώρα κορονοιό.

Κάτι βλέπουν λοιπόν, όλοι αυτοί που επενδύουν στο Ναύπλιο, στο Τολό, στην Κάντια, στο Δρέπανο κλπ.  

Ας γίνουμε λοιπόν, κοινωνοί αυτής της προσπάθειας, από το πιο μικρό μέχρι το πιο μεγάλο, ας δώσουμε ιδέες και λύσεις κι ας αφήσουμε την μιζέρια. Άλλωστε ξέρετε, ότι όταν κλείνει ένα μαγαζί το βράδυ, ο επιχειρηματίας κάνει τον απολογισμό της ημέρας εκεί μετρά έσοδα, έξοδα και υποχρεώσεις. Κανείς δεν ασχολείται με ανούσιες κόντρες που κρύβουν το μεγάλο «εγώ» πολλές φορές. Κάπου διάβασα πρόσφατα, ότι τα μυαλά είναι σαν τα αλεξίπτωτα, λειτουργούν μόνο όταν είναι ανοιχτά. Ας ανοίξουμε λοιπόν τα μυαλά μας, ας δούμε τις ευκαιρίες που έχουμε μπροστά μας για να κάνει κι άλλα βήματα προς τα μπροστά ο Δήμος μας.

*τα στοιχεία που παρατίθενται είναι από το Επιμελητήριο Αργολίδας