Αρχική Απόψεις - Σχόλια Γ. Γκιόλας: Να μην αποκοπεί η Πελοπόννησος με την επέκταση του προαστιακού...

Γ. Γκιόλας: Να μην αποκοπεί η Πελοπόννησος με την επέκταση του προαστιακού και να δημιουργηθεί γραμμή διπλού εύρους

Ανακοίνωση εξέδωσε  ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ – Π..Σ Αργολίδας Γιάννης Γκιόλας σχετικά με την σχεδιαζόμενη επέκταση του Προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι τα Μέγαρα, η οποία ωστόσο δεν περιλαμβάνει και την μετρική γραμμή που προϋπάρχει στην παλαιά σύνδεση του Λεκανοπεδίου Αττικής με την Πελοπόννησο.

  Λαβή έδωσε το αίτημα του Προέδρου της Κίνησης  Φίλων Σιδηροδρόμου Πελοποννησιακής Γραμμής κ. Μπρούσαλη προς τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Νίκα, με το οποίο ζητά να ενστερνιστεί την αναγκαιότητα αυτή και να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια προς κάθε αρμόδιο, για την διατήρηση και αξιοποίηση της μετρικής γραμμής.

   Τον Δεκέμβρη του 2020, οι 5 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Πελοποννήσου (Αραχωβίτης, Γκιόλας, Παπαηλιού, Χαρίτσης και Ψυχογιός) είχαν κάνει ερώτηση προς τον Υπουργό Μεταφορών ζητώντας να υλοποιηθεί η συμφωνία ανάμεσα στο ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ και ΟΣΕ που είχε υπογραφεί το 2018 επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και να κατασκευαστεί με δαπάνη της Εταιρίας η σιδηροδρομικήγραμμή Άγιοι Θεόδωροι – Κόρινθος ηοποία θα περιελάμβανε και τη μετρική και την νέα, πλάτους 1,43 μ. Τώρα όμως, στο νέο σχεδιασμό κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να υλοποιείται αφού η προέκταση του Προαστιακού, με την αξιοποίηση της παλιάς ανενεργούς μετρικής γραμμής,  δεν περιλαμβάνει στο σχέδιο καμία αναφορά για διατήρησή της . Κάτι τέτοιο, όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, εκμηδενίζει κάθε πιθανότητα διασύνδεσης της Πελοποννήσου με το Λεκανοπέδιο, στον μεταφορικό τομέα και τησυμπληρωματική  δυνητική χρησιμότητα μιας ακόμα αξιοποιήσιμηςυποδομής, ειδικά για εμπορευματικές ή άλλες μεταφορές, στην ευρύτερα πληττόμενη (μεταλιγνιτικά) περιοχή.

  Κρίνεται λοιπόν αναγκαίο, παράλληλα με την δημιουργία της νέας γραμμής, να διατηρηθεί και να αξιοποιηθεί η υπάρχουσα μετρική (μικτή γραμμή),  προκειμένου  να   μην   χαθεί   αδικαιολόγητα   και   οριστικά. Η   ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣΥΝΔΕΣΗ  με την Αττική (ιδιαίτερo με το Θριάσιο, το εμπορευματικό  λιμάνι Ελευσίνας, τα Ναυπηγεία, τα διυλιστήρια κτλ.) του μόνου υπαρκτού, σήμερα αλλάκαι στο ορατό μέλλον, μετρικού σιδηροδρόμου της   Πελοποννήσου.