Αρχική Απόψεις - Σχόλια Γ. Ανδριανός: Η τεράστια πλειοψηφία των Ελληνίδων και των Ελλήνων δεν διαπραγματεύεται...

Γ. Ανδριανός: Η τεράστια πλειοψηφία των Ελληνίδων και των Ελλήνων δεν διαπραγματεύεται την ποιότητα της παιδείας που θα παρέχουμε στα παιδιά μας

Ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός κατά την ομιλία του στη Βουλή στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:

«Συζητάμε σήμερα στην Ολομέλεια ακόμη ένα νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που έρχεται να εμπλουτίσει, να ενισχύσει και να συμπληρώσει την πολύ σημαντική και ουσιαστική μεταρρυθμιστική δράση της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη στο κρίσιμο αυτό πεδίο.

Με μελετημένα βήματα, με μεθοδικότητα και αποτελεσματικότητα, η Κυβέρνηση τιμά όλες τις συγκεκριμένες δεσμεύσεις που ανέλαβε προεκλογικά έναντι των πολιτών, όλες τις συγκεκριμένες δεσμεύσεις που καταγράφηκαν στο πρόγραμμά μας, για την επιτακτικά αναγκαία ενίσχυση και αναβάθμιση της εθνικής δημόσιας παιδείας.

Παρά τη δύσκολη συγκυρία της πανδημίας και τις έκτακτες ανάγκες διαχείρισης που αυτή επιβάλλει, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων υπό την Υπουργό κυρία Κεραμέως, τους Υφυπουργούς, τους Γενικούς Γραμματείας και του συνεργάτες, αλλάζει μέρα με τη μέρα τα δεδομένα, ανοίγοντας μια νέα αισιόδοξη εποχή για τα παιδιά και τους νέους ανθρώπους της χώρας.

Και η μεγάλη αυτή θετική μεταρρυθμιστική προσπάθεια αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο μέσα από την αντίστιξη. Η επιλογή για παράδειγμα συναδέλφου βουλευτή και διατελέσαντα Υπουργού Παιδείας να επιτεθεί εναντίον της Υπουργού εμπλέκοντας τα μικρά παιδιά της, αποκαλύπτει μια ευρύτερη ένδεια επιχειρημάτων. 

Όντως, απέναντι σε μια φιλοσοφία για τη δημόσια εκπαίδευση που επιδιώκει τη συνεχή βελτίωση της παρεχόμενης παιδείας στα παιδιά μας, που απελευθερώνει τις σχολικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς από αχρείαστες γραφειοκρατικές εξαρτήσεις, που θεωρεί τη μη τιμωρητική αξιολόγηση ως προϋπόθεση και αφετηρία κάθε σχεδιασμού για το καλύτερο, είναι δύσκολο να αντιτάξει κανείς επιχειρήματα υπέρ της καθήλωσης στο λίγο και στο μέτριο, υπέρ της ισοπέδωσης της πρωτοβουλίας και της δημιουργικότητας, υπέρ της συντήρησης πρακτικών και νοοτροπιών που έχουν εγκαταλειφθεί εδώ και χρόνια διεθνώς και καμία σχέση δεν έχουν με τις εκπαιδευτικές ανάγκες και δυνατότητες του 21ου αιώνα.

Πάνω απ’ όλα όμως, η ιδεοληπτική εμμονή της αξιωματικής αντιπολίτευσης εναντίον της επιδίωξης της ποιότητας αποστερεί από την κοινωνία μας το πιο πολύτιμο και αποτελεσματικό εργαλείο κοινωνικής κινητικότητας.

Κι αυτό διότι οι οικογένειες που διαθέτουν τα οικονομικά μέσα μη γελιόμαστε θα βρουν τον τρόπο να παράσχουν ποιοτική εκπαίδευση στα παιδιά τους.

Το θέμα όμως, και η υποχρέωσή μας, είναι να ενθαρρύνουμε τη διαρκή και ουσιαστική βελτίωση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, κι αυτό δεν γίνεται χωρίς αξιολόγηση, δεν γίνεται χωρίς απαγκίστρωση από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό της κεντρικής γραφειοκρατίας, δεν γίνεται χωρίς πολλαπλό σύγγραμμα, δεν γίνεται χωρίς την ουσιαστική ενίσχυση και αναβάθμιση του ρόλου των στελεχών της εκπαίδευσης.

Στην κατεύθυνση αυτή, είναι εξαιρετικά σημαντικές οι προβλέψεις για την ενίσχυση της σχολικής αυτονομίας: με την ελεύθερη επιλογή βιβλίου, με τη μεγαλύτερη ευελιξία στις μεθόδους αξιολόγησης των παιδιών, με την απλοποίηση της καθημερινότητας των εκπαιδευτικών που σήμερα χρειάζεται να ζητούν έγκριση από τα κεντρικά για το οτιδήποτε, με την αναβάθμιση του ρόλου του σχολικού διευθυντή και των εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης στο σχολείο, με τη δυνατότητα συγκρότησης και λειτουργίας εκπαιδευτικών ομίλων ώστε τα παιδιά να αναπτύσσουν τα ενδιαφέροντά τους πέραν των περιοριστικών υποχρεώσεων της διδακτέας ύλης.

Είναι εξαιρετικά σημαντικές οι προβλέψεις για την ίδρυση θέσεων στελεχών με αμιγώς παιδαγωγικό χαρακτήρα, των Εποπτών Ποιότητας Εκπαίδευσης, για την ενίσχυση του ρόλου των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, των Συμβούλων Εκπαίδευσης, των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης, του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, για την απλοποίηση, τη μεγαλύτερη διαφάνεια και τον εξορθολογισμό της διαδικασίας επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης.

Είναι εξαιρετικά σημαντική η εισαγωγή ενός δίκαιου, μη τιμωρητικού συστήματος αξιολόγησης για εκπαιδευτικούς και στελέχη της εκπαίδευσης ώστε να ενθαρρύνεται, να εντοπίζεται και να επιβραβεύεται η δημιουργικότητα, η πρωτοβουλία, η καινοτομία και η αποτελεσματικότητα και να γίνονται οι βελτιωτικές παρεμβάσεις εκεί όπου χρειάζεται. Ο στόχος είναι η βελτίωση και τίποτα άλλο, η καλύτερη ποιότητα παιδείας και μεταλαμπάδευση γνώσεων στα παιδιά μας.

Όπως επίσης εξαιρετικά σημαντικές είναι οι θετικές αλλαγές στην εκκλησιαστική εκπαίδευση που έχουν ως στόχο τη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας του κλήρου, ώστε οι νέοι κληρικοί μας να έχουν ακόμη περισσότερες γνώσεις και εφόδια για να διακονούν την κοινωνία με το πολύτιμο έργο τους.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Οι ανάγκες της εκπαίδευσης στη χώρα μας είναι δεδομένες. Όπως επίσης δεδομένες είναι οι βέλτιστες πρακτικές στα εκπαιδευτικά συστήματα της ομάδας εκείνης των χωρών που συνειδητά και σταθερά έχουμε επιλέξει ως χώρα να ανήκουμε και να αμιλλόμαστε.

Η Ελλάδα δεν μπορεί παρά να είναι χώρα παιδείας και πολιτισμού. Αυτή είναι η αποστολή μας, αυτή είναι η εθνική μας ταυτότητα. Δεν μπορούμε λοιπόν να εγκαταλείπουμε την εκπαίδευση σε παρωχημένες και αποδεδειγμένα ατελέσφορες πρακτικές και νοοτροπίες του προηγούμενου αιώνα. Και ακόμη χειρότερα, δεν μπορούμε να κάνουμε βήματα προς τα πίσω που αντί να ενισχύουν το σχολείο, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, τους εγκλωβίζουν στην ισοπέδωση του λίγου και του μετρίου.

Η επιλογή της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη, είναι ρητή και σαφής. Εγκαίρως τη θέσαμε πλήρως στην κρίση των πολιτών, οι οποίοι την επικύρωσαν καθιστώντας τη δεσμευτική με την ψήφο τους.

Αυτή την πολιτική συνεπώς ορθά συνεχίζει με συνέπεια να υπηρετεί η Κυβέρνηση, απαντώντας με αυτοπεποίθηση και εμπεριστατωμένα επιχειρήματα σε κάθε καλόπιστη κριτική, αλλά και αφήνοντας αναπάντητη την ιδεοληψία, τις κραυγές και τον λαϊκισμό ώστε οι εκφραστές τους να κριθούν από τους πολίτες – από την τεράστια πλειοψηφία των Ελληνίδων και των Ελλήνων που πέρα από ιδεολογική αφετηρία και εκλογική συμπεριφορά δεν διαπραγματεύονται την ποιότητα της παιδείας που θα παρέχουμε στα παιδιά μας».